Gyvenk lėčiau – slow down

   Pasaulyje vis stiprėja taip vadinamas „slow down“ arba „Gyvenk lėčiau“ judėjimas.

„Civilizuoti“ žmonės bėga iš dienos į vakarą vis didesniu tempu. Laiko vis labiau trūksta. Pirmyn – į ateitį, šaukia parduotuvių vitrinos, darbdaviai su savosiomis „motyvacinėmis“ anketomis. Ir pagrindinis tokio bėgimo variklis – neramus, nesibaigiančių norų ir troškimų pripildytas žmogaus protas. Vienus troškimus (įgyvendintus), keičia kiti (dar laukiantys savo eilės), – ir pabaigos tam procesui nematyti. Kol pagaliau žmogus prisimena senos bardo dainos žodžius: „pavargau, nuo bėgimo, į vakarą…“.

Šis „Gyvenk lėčiau“ judėjimas – atsakas į šį bėgimą ir augantį gyvenimo tempą. Galima sakyti, ta pati joga, tik savaip sudėliota ir interpretuota. Beje, esu sutikęs nemažai jogų-darboholikų, kurie vieną bėgimą yra pakeitę kitu. Formos keičiasi, darboholizmas išlieka. Tik jogai įsivaizduoja keliaują savaip suprasto „nušvitimo“ link, o „motyvuoti“ žmonės vis gaudo savo laimės paukštę, dažniausia, piniginių ženklų pavidalu.

Judėjimas siūlo labai paprastus dalykus: nustoti skubėti ir būtinai „kažką“ veikti, pradėti grožėtis gamta, rasti laiko padykinėjimui, imti stebėti vaizdus pro langą, praeivius ir t.t.

Ir vienas svarbiausių dalykų, (ką, beje, patvirtina ir senosios dvasinės praktikos), – „Gyvenk lėčiau“ judėjimas siūlo stiprinti taip vadinamą stebėtojo būseną. Imti žiūrėti į pasaulį, savo gyvenimą, lyg kino filmą. Tuomet silpnėja gyvenimo ir jo situacijų sureikšminimas, stresas, tokiu paprastu būdu galima surasti ir savo vidinę ramybę!

Atrodytų – viskas paprasta. Tačiau neramiam protui taip yra „nuobodu“. Tie, kas dar nepavargo – te toliau linksminasi.

Tiems, kas jau kartais nori ir pailsėti „Gyvenk lėčiau“ teikia tokius paprastus pasiūlymus:

 - Nustok kažką veikti. Padėk į šoną skaitalus, išjunk telefoną, kompiuterį ir iPod‘ą, radiją ir TV. Tiesiog pasėdėk tyloje keletą minučių. Pasiruošk naujiems įspūdžiams, kuriuos atrasi savęs viduje.

- Kurį laiką pažiūrėk pro langą. Nesvarbu, ar dabar diena ar naktis.

 - Stebėk žmones. Kur bebūtum, gatvėje ar oro uoste, parduotuvėje ar susirinkime, o gal lauki kažko ant suoliuko parke – te tavo akys ir dėmesys laisvai klajoja. Žiūrėk į tai atsietai, nieko nevertink.

 - Kiekvieną kartą, kai valgai ar geri – imk stebėti save, atliekantį šį veiksmą.

 - Eik pasnausti. Miegas yra puikiausia priemonė grožiui, jaunystei ir smegenų aktyvumui palaikyti.

- Medituok kiekvieną dieną bent po keletą minučių. Tai padės atgauti jėgas, sumažinti įtampą, „pasikrauti baterijas“. Meditacija paprasta: atsisėsk tiesiai, rankas laisvai padėk ant kelių, užsimerk ir imk stebėti savo kvėpavimą. Jo nereikia kontroliuoti – tik stebėti, kaip jis vyksta. Išlaikyk dėmesį, sek kiekvieną įkvėpimą-iškvėpimą, te dėmesys nenutrūkstamai seka kvėpavimą. Jei ateina mintis, su iškvėpimu iškvėpk tą mintį. Pamažu minčių taps mažiau. Šią „nieko nedarymo“ praktiką galima atlikti 5 – 10 minučių kasdien. Galima – net prie darbo stalo ar per pietų pertrauką.

 - Stebėk dangų. Tai yra gera atsipalaidavimo praktika, o taip pat ji vysto ir vaizduotę. Gera vieta tai daryti (po tiesioginio buvimo gamtoje) – lėktuvo salonas. Pro iliuminatorių galima stebėti debesis iš viršaus.

 - Stebėk kelią važiuodamas automobiliu ar autobusu (jei esi keleivis, ne vairuotojas). Atsipalaiduok ir atlik tai kuo labiau sąmoningai, lyg stebėjimo pratimus.

 - Atsipalaiduok pirtyje, dažniau būk gamtoje, maudykis vandens telkiniuose, klausykis upelio čiurlenimo, paukščių trelių ar lietaus skleidžiamų garsų. Tai padės vystyti pozityvų mąstymą, atpalaiduos, tu pagerinsi klausą ir sąmoningumą esant „čia ir dabar“.

Atliekant šias nesudėtingas praktikas, ne tik pagerės gyvenimo kokybė ir sveikata – pagerės ir tavo darbo kokybė. Todėl darbdaviai turėtų būti labai suinteresuoti, kad tu vieną ar kitą iš čia pasiūlytų praktikų atliktum reguliariai.

Išmokęs gyventi pilnavertį gyvenimą, ne tik padarysi daugiau darbų, tačiau ir įgysi daugiau jėgų bei sveikatos, gyvenimo džiaugsmo.

***

Informacija apie niekur neskubančius:

www.slowdownnow.org (International institute of Not Doing Much)

www.slowfood.com (non profit organisation Slow Food)

www.slowmovement.com

***

R.G.


SATYÂT NÂSTI PARO DHARMAH – Nėra aukštesnės Priedermės už Suvokimą.

www.yogi.lt

Slow – down.

R.G. nuotr.