Joga vaikams – alternatyva sportui

   Ar verta mokyti mažylį jogos paslapčių? Nors kai kurios asanos ir kvėpavimo pratimai skirti tik suaugusiesiems, joga turi ką pasiūlyti ir paties mažiausiesiems.

Pastaruoju metu vaikai užversti reikalais ne mažiau nei suaugusieji. Taip pat kaip suaugusiuosius juos kamuoja ir greito gyvenimo stresas. Įtempto grafiko pasekmė – nervingumas, agresija, dirglumas, dėmesio koncentracijos susilpnėjimas mokykloje, nuolatinis nuovargis, nenoras aptarinėti savo problemų su suaugusiaisiais.

Neretai tėvai tiek užkrauna vaikus visais įmanomais popamokiniais užsiėmimais, kad laiko sveikam judesiui lyg ir nebelieka. O fizinė veikla stiprina vaiką, skatina jo vystymąsi.

Deja, mokykloje propaguojama kūno kultūra paprastai nepriartina vaiko prie sveikesnio gyvenimo būdo. Atvirkščiai – mokyklinukai visaip stengiasi išsisukti nuo šių pamokų. Kai kuriems vaikams, ypač mergaitėms, joga gali kuo puikiausiai kompensuoti fizinio aktyvumo stygių. Be to, joga padeda atsipalaiduoti po sunkios dienos, stiprina organizmą, yra puiki stuburo iškrypimo profilaktika.

Jogos paslaptis

Joga gali padėti vaikui iš naujo atrasti fizinę ir emocinę pusiausvyrą, stiprina jo ištvermę, gerina informacijos suvokimą. Jei vaikas nesidomi standartinėmis mankštomis, jogą jam galima pasiūlyti kaip madingą ir populiarią kūno kultūros metodiką.

Jogą rekomenduojama praktikuoti jau nuo 4 metų. Pranajama – speciali kvėpavimo mankšta – leidžiama atlikti vyresniems nei 8 metai vaikams. Asanos, kvėpavimo metodika ir pats jogos pateikimas turėtų būti adaptuotas vaiko amžiui, viskas turėtų būti grįsta žaidimu, kad teiktų malonumą net ir patiems mažiausiesiems.

Asanos

Kadangi jogos užsiėmimų nauda slypi asanų sekoje ir teisingame jų atlikime, neverta vaiko skubinti, raginti, kad išmoktų daugiau. Atlikimas turėtų būti lėtas ir sklandus, nesijaudinkite jei vaikas neįsimins visko iš karto. Kiekviena asana turi savo pavadinimą – vos jį išgirdęs vaikas jau žino, kokia asana eis po pastarosios.

Paprastai mažieji gana greitai, vos per keletą užsiėmimų, įsimena ne tik asanų sekas, bet ir jų pavadinimus bei kokią įtaką jos daro kūnui.

Joga – papildomas ugdymas

Asanos padeda fiziniam ir dvasiniam vaiko tobulėjimui. Visų pirma, užsiėmimų metu mažylis bendrauja su kitais vaikais ir instruktoriumi (tai labai svarbu vaikučiams, kurie turi adaptacijos sutrikimų) arba su kuo nors iš tėvų (jei jogos mokomasi namuose). Antra, vaikai gauna jiems tokį svarbų fizinį krūvį, išmoksta atsipalaiduoti, pailsėti.

Joga padeda atsikratyti nerimo ir įtampos, gerina dėmesio koncentraciją ir darbingumą, padeda atrasti pasitikėjimą savimi, pagerina miego kokybę.

Joga sveikatai

Kuo naudinga joga? Visų pirma – atramos ir judesio sistemoms. Taip pat stiprina kvėpavimo sistemą, gerina psichomotorinę koordinaciją, padeda sukoncentruoti dėmesį, didina raumenų tonusą, gerina kraujotaką. Suteikia emocinį stabilumą, didina susidomėjimą savo gebėjimais, ugdo kūrybines galimybes.

www.eli.lt