Laimės ABC

    Abreviatūra H=H (angl. health = happy) reiškia Sveikata yra lygu Laimė, ir Laimė yra lygu Sveikata.

Šis laikmetis visos Visatos mąstu yra vertybių pervertinimo metas, skatinantis mažiau ir saikingiau vartoti. Materialiame gyvenime šis raginimas pasireiškė kaip ekonominis nuosmūkis. Visa kas vyksta, skatina daugiau dėmesio kreipti į savo vidinį pasaulį, ten ieškoti valios, atkaklumo ir stiprybės. Visata nori, kad persiverstume (pradėtume keistis) nedelsiant, neužstringant asmeniniuose valdymuose (situacijose) ir noruose, nes toks gyvenimo būdas skatina organizmo negalavimus, chroniškas, sunkiai pagydomas ligas, vidinę įtampą, nerimą, baimes. Kaip to išvengti? Susitaikyti su dabartimi, norime to ar nenorime. Pasistengti neteisti ir nekeisti aplinkos, truputį daugiau užsiimti savo kūnu, proto atpalaidavimu ir sielos ramybės paieškomis.

 Pradėkime visų pirma nuo savęs, savo sveikatos ir laimės pojūčio didinimo. Būdami sveiki nepagalvojame kaip padidinti sveikatos pojūtį, bet šiek tiek nusilpę griebiamės visų įmanomų priemonių sveikatos atstatymui ir pagerinimui. Kyla klausimas, o kodėl to nedaryti sąmoningai? Kodėl reikia laukti, kol teks gaišti brangų laiką sergant ir atsisakant gyvenimo džiaugsmų? Kodėl? Sakysite, viskam reikia laiko. Bet sirgti irgi reikia laikoJ. Tik procesas tokiu atveju vyksta į minusą, nes ateityje reikės susigrąžinti prarastą savijautą. Kokia išeitis? Ji jau per amžius yra žinoma ir naudojama, gal tik truputį primiršta ir apkrauta šiuolaikinės pasiūlos. To sekoje tampa sunku atskirti Tikra nuo netikra. Studijuojant viso pasaulio sveikatos sistemas, savęs pažinimo praktikas, tradicijas ir religijas atrandame savotiškas paslaptis. Jos prienamos tik nuoširdžiai ieškančiąjam. Randame užuominas apie  tris pagrindinius veiksmus:

 

Judėjimas = mankšta = jogų pratimai

pasninkas = susilaikymas = askezė

dirbtinė kančia = vinukų paklotėliai

 

Visi šie savęs tobulinimo – auklėjimo principai, praktikos labai nesunkiai paaiškinami žiūrint per visuminę – holistinę kūno, proto ir sielos vienovės prizmę.

Mūsų kūnai (ir mes su jais) kasdien judame po išorinį pasaulį. Kad kūnas būtų sveikas, nori ar nenori jį reikia taisyklingai pamankštinti, kad būtų patogu ir komfortiška judėti, kad netrukdytų gyventi raumenų spazmai, bioenergijos blokai, vidaus organų skausmai. Reiškia, žmogus turi išmokti, kaip taisyklingai judėti ir, aišku, kaip taisyklingai nejudėti. Kaip taisyklingai kvėpuoti ir kaip taisyklingai nekvėpuoti. Pažinus tai savyje, grąžinus prigimtinę kūno savireguliaciją, apsauginę organizmo funkciją – imunitetą, judamojo aparato judesių laisvumą, galima tikėtis gyventi daug komfortiškiau, jaustis puikiai visose gyvenimo  situacijose. Suvokus kvėpavimo svarbą, atsiveria galimybės kontroliuoti save stresinėse situacijose, apsisaugoti nuo bereikalingų įtampų kūne, išvengti žalingo neigiamų emocijų poveikio, tinkamai socialiai adaptuotis. Būti sąmoningu savo gyvenimo Stebėtoju čia ir dabar. Pajusti vienovę su savimi, aplinkiniais, gamta ir Visata.

Išmokti valdyti savo kūną, gyvybinti protą ir rasti sielos ramybę, galite mūsų vedamuose holistinėse mankštose ir nugaros ir stuburo terapijos užsiėmimuose. Mes puikiai suderinome kineziterapijos, cigun‘o ir jogos praktikas jūsų sveikatai ir puikiai savijautai.

 Visi mėgstame skaniai ir maloniai pavalgyti. Turime dabartinių įpročių ir  prisiminimų iš vaikystėje valgytų patiekalų, kuriuos kartais naudojame visą gyvenimą. Dažniausiai jie skanūs skonio juslei, tačiau anaiptol nevisada sveiki organizmui. Maisto produktų, augančių mūsų platumose  pasirinkimas yra ribotas ir sezoniškas. Visi kiti produktai yra ilgą laiką laikyti, atvežti ir konservuoti, pilni įvairių konservantų ir priedų.

Šaltoje klimato zonoje, kad palaikyti pastovią kūno temperatūrą ir nepatirti šalčio diskomforto, reikia daugiau šiluminės energijos. Deja, neturėdami žinojimo apie daugelį dalykų, kartais, ypač stresinių situacijų metu, „kemšame“ į save viską. To pasekoje atsiranda virškinimo sistemos sutrikimai, mentalinis „nedarbingumas“, nuovargis. Juk suvirškinti maistą irgi reikia bioenergijos. Kokia išeitis? Paprasta. Bent du kartus per mėnesį pagal atitinkamus Visatos bioritmus susilaikyti nuo įprasto maisto. Kaip šaldytuvą išvalome nuo senų maisto produktų, taip ir kartais pasninkaudami mes apvalome kūną ir leidžiame pailsėti virškinimo sistemai, skonio/kvapo juslė „atsigauna“, atsiranda vidinis lengvumo pojūtis, stiprėja valia. Net ir po vienos dienos pasninko viskas atrodo daug skaniau, šviesiau ir  kvapniau. O tai ir yra tos dienos nauja gyvenimo kokybė, kuri atneša sveikatą ir laimę kartu su maistu. Pabandykite! Galbūt patiks.

Sukurti kančią, sunkumus, galime įvairiopai. Per darbą, šeimą ir panašiai, kada mes nuolat sąveikaujame, patirdami laimę arba kančią. Vieną priimame kaip dovaną, antrą –  kaip gyvenimo pamoką, kad nebeklysti, įsisąmoninti ir nekentėti. Senovėje žmonės ieškojo kelių kaip sau padėti dažniau patirti laimės pojūtį ir netgi dirbtinai sukurdavo sau kančią, kad greičiau išgyventų ir laimę. Paprastas mechanizmas tai pasiekti – taškinio masažo kilimėlių idėja, kuri yra kilusi iš Indijos jogų praktikų, kurie meditacijai ir savigydos tikslais gulėdavo ant vinių.

Mūsų laikais tai puiki priemonė savigydai, atsipalaidavimui ir jėgų atgavimui, atstatant natūralią energijos tėkmę. Maži dygliukai stimuliuoja aktyvius nervinius centrus ir suintensyvina kraujo bei limfos cirkuliaciją. Gaminasi endorfinai (laimės hormonai ir natūralūs skausmo malšintojai), kurie aktyviai blokuoja skausmą ir kuria gerą savijautą.

Taip pat gaminasi oksitocinas – ramybės ir meilės hormonas, mūsų natūrali laimės tabletė. Didėjant oksitocino kiekiui, mažėja streso hormonų lygis kūne. Oksitocinas padeda lengviau bendrauti, gerina atmintį, didina pasitikėjimą savimi, tuo pačiu sumažindamas nerimą ir baimę. Kanalų, atsakingų už vegetatyvinės nervų sistemos vidinių organų funkcionavimą, stimuliacija užtikrina greitą vidinių kūno rezervų mobilizaciją; intensyviau veikia širdies-kraujagyslių sistema, susireguliuoja kraujo apytaka, kraujas teka į esamu momentu svarbiausius vidaus organus ir audinius.

Kūrėjas taip nusprendė, kad visada teks ieškoti pusiausvyros tarp gėrio ir blogio, tarp balta ir juoda, tarp laimės ir kančios, nes viskas mūsų Žemėje yra laikina. Tad sukurdami dirbtinę, lengvą kančią, mes gauname lengvumo ir laimės pojūtį.

 Nerijus Braždžiūnas, Terapeutas

***

P.S. Visa, kas aprašyta, nėra panacėja nuo negalavimų, chroniškų ligų ar skausmų. Tai yra priemonių visuma, palengvinanti ir sveikatinanti jus esamo sunkmečio (ir ne tik) metu. Tiesiog pabandykite, vadovautis šiais principais ne mažiau nei tris mėnesius ir pajusite, kad žiema ir kiti nedideli rūpesčiai, laikini sunkumai praeis lengviau, jausitės sveikesni ir laimingesni.

SATYÂT NÂSTI PARO DHARMAH – Nėra aukštesnės Priedermės už Suvokimą.

www.yogi.lt