Septyni dvasiniai būdai/dėsniai ir čakros (papildyta)

Tai visaapimantys hermetiniai Būdai arba dėsniai, veikiantys visuose būties lygmenyse. Juos galime nesunkiai matyti ir pažinti savo kasdieniniame gyvenime. Medžiaginiame lygmenyje jie įvairiomis skvarmomis pasireiškia kaip kūno poreikiai, fizikos ir kitų gamtos mokslų dėsniai ir dėsningumai. Žvaigždiniame/Astraliniame lygmenyje – kaip įsisąmoninti ar neįsisąmoninti norai, siekiai. Protiniame – kaip mintys, sąvokos, sampratos. Peržengti juos – reiškia juos įvaldyti.Pirmasis dėsnis (Muladhara) – Priežasčių ir pasekmių arba Karmos dėsnis: kiekviena priežastis turi savo pasekmę, kiekviena pasekmė – priežastį, atsitiktinumas tėra neatpažinto dėsningumo pavadinimas, esti daug priežastingumo lygmenų. Visa, ką matome šiame pasaulyje – yra karma. Kad atėjome čia ir dabar, kad kvėpuojame oru, turime vyro ar moters kūną ir t.t.

Antrasis dėsnis (Svadhisthana) – Lyties dėsnis: lytis yra visame kame, visa kas turi savo vyrišką ir moterišką puses, lytis pasireiškia visuose būties lygmenyse. Bet kokia vyriška prigimtis talpina ir moterišką savyje bei atvirkščiai. Pusiausvyra suteikia galimybę tobulėti. In ir Yan arba Radžas ir Tamas pusiausvyroje sukuria naują kokybę – Satvą guną.

Trečiasis dėsnis (Manipura) – Ritmo dėsnis: visa, kas teka, įteka ir išteka, visa kas turi savo potvynius ir atoslūgius, visi reiškiniai randasi ir išnyksta, švytuoklės svyravimai pasireiškia visame kame, svyravimų riba į kairę yra svyravimų riba į dešinę, ritmai atsveria vienas kitą. Taške galima išlikti sąlyginėje ramybėje. Tam sąmonė turi būti sutelkta.

Ketvirtasis dėsnis (Anahata) – Dvilypumo dėsnis: viskas yra dvejopa, viskas turi savo priešybę, panašus ir nepanašus yra vienas ir tas pats, priešybės tapačios savo prigimtimi, bet skiriasi laipsniu, kraštutinumai sutampa, visos tiesos – tik pusiau tiesos, visus paradoksus galima suderinti. Tezė ir antitezė tapačios savo prigimtimi, tačiau skiriasi laipsniu.

Penktasis dėsnis (Visudha) – Virpesių dėsnis: nieko nėra ramybės būsenoje, viskas juda, viskas virpa. Skirtumai priklauso nuo virpesių greičių kitimo. Virpesių greičiai ir sukuria naujas kokybes.

Šeštasis dėsnis (Ajna) – Atitikimo dėsnis: „Kas čia, žmoguj, ir kas ten, saulėje, – tai viena.“, teigia Taitirya Upanišada (3.104).  Kaip apačioje, taip ir viršuje, kaip viršuje, taip ir apačioje, arba „kaip danguje, taip ir žemėje“, kaip teigia Biblija. Katha Upanišadoje yra parašyta: „Kas čia, tas ir ten; kas ten, tas ir čia. Tik iš mirties į mirtį žengia tas, kas skirtumus čia mato“.

Septintasis dėsnis (Sahasrara) – Visuotinio Proto dėsnis: viskas yra protas, Visata yra begalinis neapibrėžiamas protas. Šis Protas yra Dvasia arba Visuminė Sąmonė. Ir ji yra visur, kaip bepavadintume. Dievas yra vienas, pradžia ir pabaiga bei BŪTIS už pradžios ir pabaigos.

Tokie yra septyni dvasiniai principai, kurie buvo žinomi dar Senovės Egipte ir išsaugoti Hermetinių mokymų nešėjų.

R.G.

SATYÂT NÂSTI PARO DHARMAH – Nėra aukštesnės Priedermės už Suvokimą.

www.yogi.lt

Parašykite komentarą